WIADOMOŚCI

Lewis: w Monako kierowca liczy się bardziej
Lewis: w Monako kierowca liczy się bardziej
Zespół McLaren, który w swoim składzie posiada dwóch mistrzów świata F1 liczy na udany występ w Monako. Jak przystało na mistrzów, obaj kierowcy zespołu mają już w swojej karierze zwycięstwa na wymagającym torze w Monako i cieszą się z powrotu do Księstwa.
baner_rbr_v3.jpg
Jenson Button
„Wygrałem w Monako w ubiegłym roku- to był jeden z najlepszych wyścigów mojego sezonu, a także w całej mojej karierze wyścigowej. To wyścig, przy którym dorasta się; zna się tor, każdy zakręt jeszcze zanim się po nim pojedzie, więc to niezwykłe miejsce. To wyścig, którego wygranie jest marzeniem każdego młodego kierowcy.”

„Mimo, ze ścigałem się tam przez wiele lat, uczucie prędkości jakiego doświadcza się w bolidzie Formuły 1 kiedy po raz pierwszy wyjeżdża się z boksów w stronę wzniesienia jest czymś czego nie da się w pełni przewidzieć. Przyspieszenie jest niesamowite, a ściany są tak blisko.”

„Aby maksymalnie wykorzystać weekend, trzeba budować swoją prędkość stopniowo- nie ma żadnych korzyści z atakowania od pierwszego okrążenia i ryzykowania błędu. Tor nabiera gumy niesamowicie szybko podczas weekendu, a bolid musi naturalnie jechać coraz szybciej na zakrętach, podczas gdy wzrasta przylepność i pewność siebie.”

„Uwielbiam to miejsce i nie mogę się doczekać powrotu tam. Sądzę, że przewidzenie wyniku jest w tym roku niezwykle trudne, gdyż mamy wiele konkurencyjnych ekip w stawce, więc wolę myśleć o tym jak o dobrej szansie na nieco nieprzewidywalny weekend.”

Lewis Hamilton
„Uwielbiam tor Monako- to najlepszy tor w Formule 1. Moje zwycięstwo w 2008 roku jest prawdopodobnie moim najlepszym w Formule 1 i jednym z najwspanialszych momentów mojej kariery. To był niesamowity dzień.”

„W sezonie 2008 było mokro, a patrząc na przyszły tydzień, pogoda także wygląda na bardzo nieprzewidywalną z prognozami wielu mocnych ulew. Nawet jeżeli nie będzie padło w niedzielę, możliwość zakłócenia przez pogodę treningów czy kwalifikacji oznacza, że możemy mieć wyścig, który będzie najbardziej nieprzewidywalnym Grand Prix Monako od wielu lat.”

„To byłoby fantastyczne, ponieważ z tylko jednym postojem na zmianę opon, zanosi się na mniejszą szansę na to, że strategia odegra rolę w ostatecznym wyniku- chyba, że zacznie padać oczywiście.”

„To oznacza, że kwalifikacje będą liczył się jak nigdy: podczas gdy cały czas ciężko pracujemy nad poprawą tempa w kwalifikacjach, sądzę, że w Monako wkład kierowcy liczy się znacznie bardziej niż na jakimkolwiek innym torze, wiec jestem przekonany, że będziemy w stanie wykonać dobrze swoją pracę.”

„Do tego będę nosił specjalnie pomalowany kask na tą okazję.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

60 KOMENTARZY
avatar
nomadwcm

10.05.2010 16:43

0

Może w końcu ktoś pokona te Red Bulle, bo to już się robi nudne, właściwie to Vettel i Webber mogli by walczyć o PP rzutem monety. ;]


avatar
MontyF!F!

10.05.2010 16:43

0

To twoje zwycięsto w 2008 to był fuks. Rozbić bolid i skorzystać ze słynego SC. A moje przypuszczenia sprawdzają się. Maclaren jest był dość szybki to, a w mokrym jest najlepszy. Widać to po tym jak wypowiada się Hamilton. Wiedzą jakie mają mocne strony. Ale słynny kanał bedzie bezwartościowy na Monako.


avatar
sk0k

10.05.2010 17:02

0

no w 2008 gdyby wyscig trwał o jedno okr dluzej to robert by truimfował bo lewis przebil opone na ostatnim okrazeniu. btw szkoda mi lewisa po wczorajszej pechowe gumie :/ zasluzyl sobie w pelni na podium


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:15

0

Kwalifikacje będą kluczowe bo wyprzedzanie jest praktycznie bardzo trudne pozycje na starcie to podstawa. Zapowiada sie na bardzo ciekawy wyścig i już nie mogę sie doczekać najbliszego weekendu myśle że Kubica będzie w pierwszej szóstce ponieważ bolidy Renault są na poziomie merca a nawet lepsze a do tempa ferrari nie brakuje im dużo, po drugie bolid Renault jest najkrótszy, co jest kluczowe na dochamowaniak i wolnych zakrętach myśle po cichu nawet o podium.


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:17

0

To tor dla Roberta na takich torach czuje sie bardzo dobrze, a po drugie tu wychodzą tu prawdziwe umiejętności kierowcy.


avatar
Senna_olk

10.05.2010 17:24

0

4 - Myślę podobnie, ale wyprzedzanie w Monaco jest praktycznie NIEMOŻLIWE. Kwalifikacje będą ciekawsze od samego wyścigu. Jeśli chodzi o bolid Renault, wydaje mi się, że jednak trochę odstają od Merca. Ferrari z McLarenem jest na jednym poziomie (choć McL jest AFLA). Red-Bull w kwalifikacjach... prawdopodobnie bezkonkurencyjny.


avatar
Senna_olk

10.05.2010 17:26

0

I zgadzam się z tym, że krótszy rozstaw osi zdecydowanie pomaga w wolnych zakrętach (Monaco).


avatar
sylb

10.05.2010 17:27

0

Pofantazjuję ale taki manewr przeszedł by do historii. Jeżeli by padało to ilość SC będzie tak duża że wyścig nie ukończy się przed regulaminowymi 2h. Wygrać może ten kierowca który nie zjedzie w ogóle na zmianę opon, byle nie popełniał błędów. Ale były by jaja.


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:29

0

7. Zgadzam się z tobą jest to kluczowe w wolnych i wąskich zakrętach.


avatar
lechu55

10.05.2010 17:30

0

Jesli spadnie deszcz to moze byc to najciekawszy wyscig tego sezonu. Jesli nie to kto wygra kwalifikacje (a pewnie będzie to ktos z Red BUlla) to na 95% wygra tazke i wyscig. Jesli Kubica mysli o dobrej lokacie w tym wyscigu to musi dobrze wystartowac i nie wdac sie jednoczesnie w starcia z innymi kierowcami. Juz nie moge sie doczekac tego wyscigu:)


avatar
xdomino996

10.05.2010 17:32

0

4. Renault R30 F1 nie muszisz myśleć po cichu bo podium przy zadnej kraksie z udziałem Kubicy podium jest nawet prawie pewne a ciekawe czy moze to właśnie Renault przebije Red Bulla w Q a wiec licze ze wyścigu Kubica od 2-4 Pietrow jak nigdzie nie wyleci to 5-8 jest mozliwe


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:36

0

11.To jak mam nie myśleć po cichu o podium to będe go pewny jak sie nic złego nie wydarzy to bedzie podium.


avatar
sebekorzel

10.05.2010 17:36

0

kto wygrywa monaco wygrywa sezon ;]


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:40

0

13. No to niech Kubica wygra.:)


avatar
fan massy

10.05.2010 17:44

0

podobno Massa w Red Bullu w 2011 zamiast Webbera?


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 17:48

0

15. On od Redbulla on jest cienki, ale jak to prawda to Robert za niego w MARANELLO.


avatar
kamilo

10.05.2010 17:49

0

kempa popraw ten tekst, bo mnóstwo błędów w nim, co Ty go w notatniku piszesz? :D


avatar
Gosu

10.05.2010 17:55

0

Najwolniejszy i jeden z najciekawszych GP w kalendarzu. Kwalifikacje najciekawsze ze wszystkich.


avatar
Moria

10.05.2010 17:58

0

15. za Webbera do Red Bull wróci Kimi Raikkonen. Massa co najwyżej zostanie kolejnym kierowcą testowym Ferrari, bo za niego będzie jeździł Robert ;-)))


avatar
marcin20

10.05.2010 18:00

0

Ale tam będzie ciasnota z tymi wszystkimi bolidami.


avatar
Renault R30 F1

10.05.2010 18:02

0

15. To też dobra opcja.


avatar
kempa007

10.05.2010 18:02

0

8. sylb w Monako nie musi SC wyjezdzac zeby wyscig zakonczyl sie przed czasem. Wystarczy ze dobrze popada :)


avatar
Senna_olk

10.05.2010 18:28

0

11. xdomino996 Zbyt optymistycznie. Po drugie, nic nie jest pewne w F1.


avatar
MaCieQ

10.05.2010 19:27

0

Ciekawie będzie z dublowaniem słabszych teamów :) Ja bym tam zostawił RBR w 2011r w niezmienionym składzie, dobrze sobie chłopaki radzą :P


avatar
nomadwcm

10.05.2010 19:31

0

15. fan massy Przeważnie o tym włoska prasa/portale piszą ;] Moria- myślę że Massa byłby lepszym wyborem niż Raikkonen któremu się nie pali aż tak do powrotu. Co do Monaco to niezłe zamieszanie będzie jak Karuny, Lukasy i inni się trochę porozbijają. Oby w końcu ktoś pokonał te Red Bulle! Po cichu liczę na Roberta, bo wiecie... Jad szerszenia może powalić 2 byki ;]


avatar
ekimmu

10.05.2010 19:44

0

Myślę, że niektórzy dopiero zobaczą w Monaco jak irytujące są te HRT czy inne Virginy. Zachciało się Berniemu nowych teamów. To będzie masakra tak z 7 razy dublować te ślimaki na ulicznym torze.


avatar
kmicic

10.05.2010 19:54

0

... A nawet cztery! Poza tym w nagłówku powinno być: "W Monaco kierowca liczy się bardziej niż opony". Psuje się atmosfera w zespole...


avatar
MontyF!F!

10.05.2010 20:01

0

Skoro to wolny tor to tylko dobrze dla RBR. Swoim dociskiem sprawiali na szybkich torach że nie byli aż tak mocni na prostych ale na zakrętach tak odjerzdzali od reszty że na nic sie zdawały te bolidy które przez mniejszy docisk szybciej zasuwały. Massa w RBR???? Nie wiem ale wiem że Mark Webber statystycznie jest mniej agresywny od Vettela i jakoś go bolid nie zawodzi. Mark wie że kończy mu się kontrakt z tąd to PP i wygrana. Jest dla mnie gorszy od Vettela i daje mu 40% szans na pokonanie go w mistrzostwach. Motywacje ma bo jak to zrobi to ma na pewno kontrakt w kieszeni. Jeżeli jednak mają go zastapić chciałbym widzieć Kimiego w tym bolidzie. Więcej mistrzów świata. A Massa i tak by znalazł gdzieś miejsce.


avatar
nugal

10.05.2010 20:35

0

dlaczego zawsze w monako treningi sa w czwartek?


avatar
ravbmw

10.05.2010 20:37

0

Któryś z 6 kierowców wygra najprawdopodobniej: Vetel, Webber (bo najlepsze auta), Hamilton (zawsze w kwalifikacjach szybki), Alonso (tak jak Ham.), Button (może dzięki precyzji) i z małym prawdopodobieństwem (przez słabsze auto) może Schumacher (jak by nie było przez 5 lat nikt nie pobił jego rekordu toru), reszta to tylko przy dziwnym zbiegu okoliczności może wygrać


avatar
Arek777

10.05.2010 20:38

0

Kubica jak sam wspominał w Hiszpani pod 3 sektor sie ustawili czyli z i dociskiem nie jest wcale tak źle ... ale nie moge sie doczekac !!!!


avatar
rzepa9

10.05.2010 20:45

0

monaco to wolny tor a powszechnie wiadomo że na takich torach najważniejsza jest aerodynamika co redbulle mają najlepszą w całej stawce ale przecież w monaco nie ma szybkich łuków czy zakrętów wszystkie są bardzo wolne a na dodatek bodajże z 5 zakrętów przejeżdża się poniżej 100km/h a jak wiadomo żeby aerodynamika działała to potrzebne są do tego wyższe prędkości bez których nie spełnia ona aż tak wielkiej roli wiec według mnie ta najlepsza aerodynamika nic im za bardzo w takich zakrętach nie pomoże co innego jak przczepność mechaniczna co jak sam Robert kiedyś wspominał że reno dysponuje bardzo dobrą przyczepnością mechaniczną więc może wypadnie bardzo dobrze w monaco


avatar
Gosu

10.05.2010 21:11

0

Jak wszystkim wiadomo GP Monaco to jedyne Gp w sezonie gdzie atut bolidu ma najmniejsze znaczenie, więc wszyscy po cichu liczą na dobry występ. Jeśli chodzi o Kubka to liczę na niego "kak na zawisze" bo to jego z ulubionych torów i straty spowodowane słabym aero są znikome. To właśnie tu powinien pokazać na co go stać i to właśnie tu ma największe szanse.


avatar
halinka

10.05.2010 21:27

0

32. rzepa9 w 100% się zgadzam, choć dam sobie rękę uciąć że redbull bedzie bardzo szybki, mają zbyt dużą przewagę nad resztą stawki.


avatar
fan massy

10.05.2010 21:45

0

Przeczytałem na f 1zone.pl


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu